Що таке авторизований електронний майданчик в оцінці?

Вісь вже рік як діє Наказ ФДМУ від 17.05.2018 року №658, згідно якого реєстрація Звітів про оцінку в Єдиній базі даних звітів здійснюється через авторизовані електронні майданчики. Це стосується, так званої, податкової оцінки або оцінки для вчинення нотаріальних дій. Про ті - добре це чи погано - сказано багато і повторюватись не будемо, бо це не є темою нашої статті. Справа в тому, що замовники оцінки часто плутають вартість послуг оцінювача та вартість послуг електронних майданчиків: елементарно додають їх та відправляють в кишеню оцінювача. Отже, ми спробуємо розібратись: кому "що" і кому "за що"?
Що таке авторизований електронний майданчик і за що ми платимо "майданчиках"?

Поняття авторизованого електронного майданчика (ємо себе) Ви знайдете в згадуваному вище Наказі ФДМУ №658. ОТРИМАЄМО - авторизована Фондом відповідно до "бла... бла... бла.."... з підтвердженою відповідністю до купи інструкцій та інших Наказів, Порядків, Законів і забезпечує (далі пряма мова): “реєстрацію суб'єктів оціночної діяльності, розміщення, отримання і передавання інформації та документів (без попередньої ідентифікації суб'єкта оціночної діяльності у єдиній базі даних звітів про оцінку) до єдиної бази даних звітів про оцінку з метою перевірки оціночної вартості об'єкта нерухомості, здійснення автоматичної ідентифікації суб'єкта оціночної діяльності, нотаріуса або особи, яка вчиняє дії щодо операції з відчуження об'єктів рухомого майна, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до яких здійснюється за допомогою мережі Інтернет".
Отже, за що ми платимо: за розміщення, отримання і передавання інформації та документів до єдиної бази даних звітів про оцінку з метою перевірки оціночної вартості об'єкта нерухомості.
Кому ми платимо?
На сьогоднішній день є 4 "майданчики", через які проводитися передача Звітів про оцінку до єдиної бази звітів про оцінку (вибачте за тавтологію):
- "Експрес оцінка +"
- "Реєстр оцінка"
- "Онлайн оцінка +"
- "Професійна оцінка"
Скільки ми платимо?

Вартість послуги залежить від вартості нерухомості. Станом на 15 травня 2019 року маємо наступні тарифи:
"Експрес оцінка +"
Оціночна вартість об'єкта до 50 000 грн - 1520,00 грн;
Оціночна вартість об'єкта більше 50 000 грн - 1830,00 грн.
"Реєстр оцінка"
Оціночна вартість об'єкта до 30 000 грн - 972,00 грн;
Оціночна вартість об'єкта від 30 000 до 300 000 грн - 1680,00 грн;
Оціночна вартість об'єкта більше 300 000 грн - 1842,00 грн.
"Онлайн оцінка +"
Оціночна вартість об'єкта до 30 000 грн - 1020,00 грн;
Оціночна вартість об'єкта від 30 000 до 300 000 грн - 1760,00 грн;
Оціночна вартість об'єкта більше 300 000 грн - 1920,00 грн.
"Професійна оцінка"
Вартість однієї послуги - 1810 грн.
Разом до сплати
Отже, чи допустима:
Вартість Вашої нерухомості (чи допустима, земельної ділянки) - 350 000 грн.
Реєстрація (вигідно на майданчику "Професійна оцінка") - 1810 грн.
Вартість послуг оцінювача (детальніше в статті "Оцінка для нотаріусів") наприклад - 500 грн.
РАЗОМ - 2310 грн.
Чому важливо звернутись до досвідченого оцінювача?
Оплачується разова реєстрація (внесення в базу одного документа).
Але... у єдиної бази звітів про оцінку є така річ: модуль електронного визначення вартості, який може й не "пропустити" вказану оцінювачем вартість. У цьому випадку дані про оцінку буде повернено і вказано рекомендовану вартість. Вам доведеться заплатити повторно таку ж суму.
Тому важливо, щоб оцінювач був досвідченим і мав інформацію про вартість нерухомості, яка вже вносилася в базу.
Обираючи правильно, Ви економите час та гроші.
Замовте попередній розрахунок вартості послуг з оцінки з реєстрацією на "майданчику" тут.
- Оцінка права постійного користування земельною ділянкою
Навіщо потрібна оцінка права користування землею? Які особливості має оцінка права постійного користування? Оцінка права оренди. Оцінка права емфітевзису. Оцінка права супрефіцію. Як замовити оцінку? Про все це у статті "Оцінка права постійного користування земельною ділянкою"Повна версія статті - Щодо Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану”.
24.03.2022 року прийнято Закон України № 2145-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану”. Коротко про основні положення цього ЗаконуПовна версія статті
