ЩО ТАКЕ ГОТОВИЙ БІЗНЕС
14.05.20

Все частіше і частіше з листків рекламних оголошень замість ПРОДАМ ПРИМІЩЕННЯ до нас звертаються ПРОДАМ ГОТОВИЙ БІЗНЕС. Поняття ГОТОВИЙ БІЗНЕС міцно входить в наше життя. Але з активним використанням цього поняття поступово спотворюється його сутність. В цій статті ми спробуємо розібратись: Що таке ГОТОВИЙ БІЗНЕС?
Частенько готовим бізнесом називають бізнес недіючий. В гонитві за симпатіями покупця власники активів (в першу чергу нерухомості) використовують поняття готовий бізнес, який нагромаджує докупи не пов’язане між собою майно та нематеріальні активи. Такий підхід, суб’єктивно, здатний придати цінності пропозиції та оформити об’єкт як цілісний продукт. На ділі все виходить інакше: для того, щоб запустити бізнес процеси і перетворити набір активів на ГОТОВИЙ БІЗНЕС, потрібні час, витрати, знання, а в ряді випадків - формування нематеріальних активів. Неможливо за короткий час перетворити набір активів в ГОТОВИЙ БІЗНЕС.
Часто зустрічаються випадки свідомого введення в оману покупців. Деякі недобросовісні продавці можуть видавати набір неліквідних активів за успішний готовий бізнес.
Тому дуже важливо розуміти, що таке ГОТОВИЙ БІЗНЕС, та які його суттєві ознаки.

Готовий бізнес - це, в першу чергу, процес. Процес, в якому задіяні, активи, люди та інші фактори. Цей процес пройшов стадію народження, розвитку і має фінансові показники, які можна виміряти і оцінити. Бізнес - це розроблений та запущений проект з виробництва, продажу або надання послуг.
Для ринку купівлі, продажу або оренди, готовий бізнес повинен мати такі ознаки:
а) бути діючим;
б) бути готовим для продажу та передачі іншому власнику (бути “упакованим”).
Купівля готового бізнесу передбачає передачу не тільки активів, але й готових та налагодження бізнес-процесів, справ, які налаштовані на формування грошових потоків та отримання прибутку.
Перевагами готового бізнесу для покупця є історія компанії, готовий набір активів, налагоджені бізнес-процеси, покупці та постачальники. Вкладаючи фінанси в готовий бізнес, можливо в короткі строки отримати механізми, які будуть зі старту приносити прибуток, на відміну від створення бізнесу з нуля. Ризики при купівлі ГОТОВОГО БІЗНЕСУ менші, ніж при створенні нового.

- наявність обігових коштів;
- регулярний продаж (виробництво) товарів або послуг;
- щомісячна фінансова звітність.
- Матеріальні активи: нерухомість, в тому числі земельна ділянка, обладнання, техніка, сировина, запаси, готова продукція, гроші.
- Нематеріальні активи: сайт компанії, клієнтська база, програмне забезпечення, комерційні технології, інтелектуальна власність, сертифікати, ліцензії, дозвільні документи, договори, контракти, бренд, фірмовий стиль, репутація, торгова марка і т.д.
- Люди: навчений та організований штат компанії.
Важливою складовою готового бізнесу для продажу є його вартість. Вартість бізнесу дуже тонке поняття, і його важко визначити, порівнявши пару трійку таких же бізнесів. Вартість бізнесу може бути меншою або більшою за вартість його активів. Тому за оцінкою бізнесу краще звернутись до фахівця.
-
25.01.21ЩО РОБИТИ З ОСНОВНИМИ ЗАСОБАМИ, ЯКІ МАЮТЬ НУЛЬОВУ ВАРТІСТЬ?
Що робити з замортизованими основними засобами? Списати і викинути з балансу? Продовжити їх експлуатацію? Якщо так? то - як? Продовжити строк корисного використання? Чи треба, та як провести переоцінку?
Полная версия статьи -
23.12.20Операція "ПЕРЕОЦІНКА". Частина 4.
Списання дооцінки. Нульова вартість - особливості переоцінки. 4 частина серії "Операція "ПЕРЕОЦІНКА" про переоцінку основних засобів.
Полная версия статьи